“ Kurnaz insanlar okumayı küçümserler. Basit insanlar ona hayran olurlar.
Akıllı insanlarsa onu kullanırlar.” [Balzac]
“Adana Okuyor” Projesi
Projenin Gerekçesi
Türkiye'de kitap okuma oranları, dünya ortalamasının altındadır. Birleşmiş Milletler
Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü'nün (UNESCO) 2022 yılı verilerine göre, Türkiye, kitap
okuma oranında 86. sırada yer alıyor. Türkiye'de 100 kişiden sadece 4 kişi kitap okuyor.
Bu rakam, dünyanın en gelişmiş ülkelerinde 100 kişiden 10'unun kitap okuduğu gerçeğiyle
karşılaştırıldığında oldukça düşüktür.
Ülkemizde okumaya yönelik bir kültürel mirasın olmaması, kitap okuma alışkanlığının
yaygınlaşmasını engellemektedir. Hazırlanan proje çerçevesinde ilimizde bulunan
okulların öğrenci, öğretmen, idareci ve tüm okul toplumunun 2023/2024 eğitim öğretim
yılı boyunca kitap okuma saatlarinde aktif okuma yapmaları sağlanacaktır. Kültürel ve
manevi dinamikleri açısından “oku” kavramına yabancı olmayan bir milletin kitaptan uzak
yaşaması düşünülemez. Bu doğrultuda okuma faaliyetleri ile, öğrencilere kitap okuma
alışkanlığı kazandırmak ve onların kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda
bulunmak amaçlanmıştır.
Kitap okumak, öğrencilerin:
• Okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
• Kelime hazinelerini genişletmelerine yardımcı olur.
• Anlama ve yorumlama yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur.
• Düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
• Hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine yardımcı olur.
• Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
• Sosyal ve duygusal gelişimlerine katkıda bulunur.
Kitap okuma projesi, öğrencilerin bu beceri ve yeteneklerini geliştirmelerine, öğrencilerin
kitap okumayı bir yaşam tarzı haline getirmelerine yardımcı olacaktır. Kitap okuma
alışkanlığı, öğrencilerin akademik, kişisel ve profesyonel yaşamlarında başarıya
ulaşmalarına yardımcı olacak önemli bir beceridir
meb_iys_dosyalar/01/04/428819/dosyalar/2023_10/17135604_adana-okuyor-dd.pdf